Söndag i januari och ett pass på gång! 🥳😅
Inspirerad av snön och skidåkningsbilder på Instagram så blir det idag ett benpass med miniband.⛷️🏂❄️
Sätt ett band runt knäna och behåll det här under HELA passet. Det är 5 set med två övningar i varje. Jobba 10, 15 eller 20 repetitioner (beroende på din nivå) av båda övningarna i setet och repetera tre gånger innan du går vidare till nästa set.

1️⃣
Höga knän
Låga steg ut/in

2️⃣
Power Jacks
Låg sidogång 3 steg (=1 rep)

3️⃣
Burpee med jacks
Kissande hund

4️⃣
Footballers
Djupa sidohopp

5️⃣
Höftlyft
Supermans

När jag kör höga knän har jag bandet över knäna, annars precis nedanför knäna. Men välj det som passar dig bäst.
I benböj hjälper bandet inte bara till att göra det jobbigare utan även att få till känslan/medvetenhet om att pressa knäna utåt.
Vid jacks så kan du tänka på att ju längre ner på benen du har bandet, desto jobbigare.

Jag fick grym mjölksyra i både ben och rumpa av det här passet. 😅😅😅

Kör hårt!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.